måndag 23 maj 2011

Rosor

Gjorde några försök att få till några fina rosor till en kommande tårta. Jag prövade några olika tekniker med ett ganska blandat resultat. Vissa blev bättre än andra och jag tänkte bjuda på de som blev finast...
innan du dömmer mig för hårt, kom ihåg att det är mitt första försök!



Till mina rosor fick en kvist syrén från vår trädgård agera statist och jag tycker verkligen att syrener och rosor är otroligt vackra tillsammans. Både när rosorna är levande och när de, som här, är gjorda av socker.




Lustigt nog ser mina "lager på lager-rosor" mer ut som Gardenior. Får se till att öva mer på det här, för det är valdigt kul och väldigt vackert med rosor.  

Är så himla glad över min nya kamera! Det är fantastiskt roligt att kunna fotografera "på riktigt" och det blir verkligen enorm skillnad på bilderna. Jag hoppas att jag får göra mycket tårta i fortsättningen så jag kan se vad kameran kan göra för underverk med dem.

Godnatt!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar