tisdag 5 april 2011

Barbie i grön skrud

Jag har länge velat göra en Barbietårta i grön klänning. I helgen som gick fick jag äntligen chansen. Det är jätteroligt att få göra flickiga tårtor i mindre flickiga färger. Nog för att många små flickor säkert gillar grönt, men det är ju betydligt mer vanligt att de gillar rosa och lila och liknande färger. Men den här Barbien fick alltså bli klädd i en dröm av grönt och därtill lite rosa och vita detaljer.
Jag gjorde en stor rosett bak på klänningen och så dekorerade jag med gröna sockerkulor (specialbeställda sådana, superfina, eller hur?) och rosa strössel. Nertill gjorde jag rosa och vita volanger som en detalj. Jag tycker själv att det blev väldigt fint och att det gav en snygg effekt. I övrigt är designen gaska enkel. Trots det tog det väldigt lång tid att göra den.



Tårtan är fylld med jordgubb/limemousse och vaniljmousse på sockerkaksbottnar med citronsmak. Den är spacklad med lime/vaniljsmörkräm ooch täckt och dekorerad med sugarpaste. Dekorationerna består som sagt även av sockerkulor och strössel.   

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar