måndag 25 april 2011

I påsktider

Nu i påshelgen har det varit full aktivitet i mitt kök. I fredags skulle vi åka och hälsa på morfar på sjukhuset och då tyckte jag att det kunde vara kul att ta med något gott för att pigga upp honom lite (och oss andra,såklart). Så jag bakade cupcakes för glatta livet och eftersom det är påsk blev det tema gult den här gången. Jag har köpt jättefina cupcakesformar, gula med vita prickar och dom kom väl till pass till mina kycklingcupcakes!

Jag knåpade ihop några cupcaketoppers i all hast, fyllde cupcakesen (skriver man så?) med lemon curd (håll i dig nu... den var färdigköpt på burk) smetade på vit chokladfrosting med citron och tryckte dit toppern. Sen bar det av till Kalmar i flygande fläng. Tur det var kycklingar så dom hände med!




 Cupcakessmeten smaksatte jag med citron och vanilj och sen fyllde jag som sagt dem med lemon curd och sedan vit chokladfrosting med citron under kycklingen, som är gjord i sugarpaste.

/Elin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar