tisdag 5 april 2011

Bröllopstårtaprototyp

Eftersom jag fortfarande (efter ett helt år ) inte har lärt mig att beräkna hur mycket mousse det går åt till en tårta blir det alltid en massa fyllning över. Jag brukar vanligtvis försöka använda den till något annat, exempelvis till att fylla cupcakes med. I västa fall får jag slänga det som blir över, men den här gången (efter den gröna Barbietårtan) gjorde jag en prototyp inför en bröllopstårta som jag har blivit ombedd att göra senare i år. Det känns alltid bättre om man slipper slänga!!

Det ska troligtvis vara brudparets initialer som ”topper” istället för hjärtan, men på det stora hela ska den se ut så här (om brudparet godkänner designen vill säga) fast i flera våningar. Tårtan ska vara helt vit, men det ska ligga röda rosor runt om. Jag hoppas de gillar den, för jag gillar att göra tårtor i så enkelt och effektfullt utförande.

                                                                                          
Ser spänt fram emot att få göra tåtan "på riktigt" och få se den växa fram i all sin glans. Härligt!
/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar