måndag 25 april 2011

Bamse, världens sötaste björn?

Man måste ju bara bli söt när man är gjord av socker, eller hur?

Jag blev jätteglad när jag fick en förfrågan om att göra en Bamsetårta till en liten tjej. Jag har länge velat göra just Bamse och därför lovade jag att göra en sådan. Trots att jag egentligen inte hade tid. Tycker ändå att jag fick till Bamse ganska bra, men jag önskar att jag hade haft lite längre tid på mig med resten av dekorationerna. Jag hade en bild i huvudet på hur jag ville att tårtan skulle se ut, men jag kände att tiden rann iväg för mig. Fick förenkla designen ganska mycket, men jag tycker ändå att tårtan blev bra. Hoppas på att det blir fler Bamsar i framtiden så jag kan göra som jag tänkt från början.






Innehållet i tårtan är en klassisk prinsessfyllning, med vaniljkräm, hallon och vispgrädde. Täckt med marispam och dekorationer i marsipan och sugarpaste. Tvåan är pulverborstad med pärlemorskimmer.

Fler tårtor kommer, häng med!

/Elin

2 kommentarer:

  1. du är ju helt fantastisk, som vanligt! jämför man dessutom din första hello kitty med din första bamse så syns det verkligen att du gjort enorma framsteg! (det syns ju även om man jämför kitty med kitty) jättefin bamsetårta!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Det värmer med beröm =)

    SvaraRadera