måndag 25 april 2011

Påsk, påsk. påsk...

Igår hade jag Tupperwareparty här hemma. Jag har pysslat och styrt till det i några dagar nu och det är verkligen jättekul! Jag bakade bröd (enligt receptet som finns HÄR) för några dagar sedan och igår förmiddag tog jag tag i tårtorna! Det blev två fina påsktårtor, en rulltårta och en vanlig rund.

Jag bestämde mig för att göra så enkla dekorationer som möjligt, därför blev det bara några ägg, prickar och texten GLAD PÅSK på den runda, som för övrigt var fylld med prinsessfyllning med en twist. Det var som det ska med vaniljlräm, vispgrädde såklart och marsipantäcke. Men där fick traditionen hejda sig och istället för hallon, ge plats åt ananas och passionsfrukt. Jag mixade hel enkelt avrunnen, konserverad ananas med saft från ett gäng passionsfrukter och lite socker och lite citronsaft. Jag brukar pensla bottnarna med sockerlag för att få det ltie saftigare och den här gången blandade jag passionsfrukt med den för att få det lite syrligare. Mitt annorlunda drag gick hem hos mina gäster och jag fick mycket beröm fär både utseende och smak.



Typiskt att jag råkar ta kort precis på tårtans enda skavank. Tyckte annars att den här tårtan blev ovanligt slät för att vara jag. Jag brukar alltid få nån liten rynka eller knöl på mina tårtor. det bara är så, hur noga jag än är.

Rulltårtan kommer strax =)

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar