måndag 25 april 2011

Rulltårta

Här kommer den utlovade rulltåran. Som jag sa i förra inlägget om mina påsktårtor tänkte jag göra enkla dekorationer. Men när det väl kom till kritan och jag insåg att jag låg en halvtimme före i tidsplanen fick det bli lite mer dekoration på denna. Ingen påsk utan kyckligar, så är det.


Som sagt, det här är en rulltårta. Men, fyllningen var alldeles för lös, så det hela kollapsade och det blev en väldigt platt rulltårta. Men den var i alla fall god sades det =)
Det var samma fyllning som i kycklingcupcakesen jag gjorde härmdagen. Nämligen vit chokladforsting (min kära syster frågade vad det "vita slemmiga" var för något. Tack för den! =) och lemon curd. Den är täckt med sugarpaste och kyklingarna är också gjorda i sugarpaste. Prickarna på blommorna är vita sockerkulor och äggen äv vit choklad (från godisdisken i affären =).

/Elin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar