söndag 25 september 2011

Idag har jag haft kul... =)

Det är så himla skoj att känna sig 100% nöjd med en tårta. Oftast är det någon skavank här och där på tårtorna och jag är nöjd till 98-99% för det mesta. Men idag nådde jag 100! detta trots några småmissar.

Dagen har varit så himla kul och den här tårtan var nog en av de roligaste att ha fått göra. Själva processen tog jättelång tid, och jag var inte superglad hela tiden. Svor som vanligt en och annan gång, men när det var klart var jag uppriktigt lycklig. Har oroat mig en hel del för att det inte skulle bli bra, men det var i onödan.

En jättehärlig figur som man inte kan annat än tycka om är Bärgaren från filmen Cars. Och det var honom den här tårtan skulle handla om.






Som sagt är jag sååå nöjd och det finns egentligen inte mycket mer att säga.

Fyllningen var klassisk prinsesstårta, täckt med marsipan. Sanden är ljust muscovadosocker. Bärgaren är gjord av sockerkaka, marsipan och modelleringspasta. Kaktusarna är gjorda av modelleringspasta och inuti dem för att stödja upp den är det sugrör!

/Elin 

1 kommentar:

  1. Jättefin blev den och god var den också, Wictor var helnöjd.

    SvaraRadera