onsdag 10 november 2010

Tårtbak och Tupperware

Idag och igår har jag förberett lite inför kommande tårtbak. Ska göra en tårta imorgon, en 20-25 bitars variant till en 18-årig kille. vad det ska blir för något får ni se när den är klar och avhämtad.
Har i alla fall gjort mouus och kräm och bakat bottnarna, så det mesta är klart inför morgondagens prövnin =)
Ikväll har jag varit på ett jättetrevligt Tupperwareparty. Hon som höll i det var verkligen jättebra (Eva nånting heter hon) Och vi fick jättegott fika också. Bland annat ett gott bröd som var bakat på havregrynsgröt(!) och en jättegod kaka som jag listade ut att det var Dumle och Noblesse i. måste komma ihåg att fråga om receptet, för de var kalasgoda!
Jag handlade en slev (med ett hål i) som skulle vara bra för att få bort klumpar ur sockerkakssmeten som jag gör tårtbotten av. Hoppas mycket på den! Och ett underlägg som ska vara jättebra att kavla på. Håller tummarna för att det håller vad det lovar!
bilderna kommer från http://www.tupperware.se/


Nu ska jag tvinga i mig en treo och sen hoppa i säng! Nattinatti...

/Elin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar