söndag 14 november 2010

Spiderman...igen!

Han är en populär kille den där spindelmannen! Nu har jag gjort min tredje tårta med den coola killen som flyger mellan byggnaderna med med hjälp av sitt utskjutande spindelnät. Det är kul att göra dem, men nu tror jag att jag måste fila på en ny design för eventuella kommande tårtor med Spiderman. Det börjar bli aningen enformigt att göra likadana varje gång. Kanske får jag modellera en nästa gång?

Den här gången fick jag fria händer med fyllningen. Det är alltid skoj, för då kan man pröva lite nya smakkombinationer. För visso kan man ju inte experimentera hur som helst, för man måste ju ändå ha lite koll på om smakerna funkar tillsammans. Till just den här tårtan fick det bli en vit chokladkräm (syndigt gott) och mosade hallon tillsammans med en blåbärsmousse på ljusa bottnar med ett litet stänk av citron. Spacklade med citronsmörkräm och täckte sedan tårtan med blå sugarpaste. Jag hoppas att födelsedagsbarnet tyckte att den var smarrig. Jag gjorde en liten provbit till mig själv och jag tyckte att det var delikat =)




Det röda och vita är sugarpaste och det svarta är spritsad kristyr.

Har gjort en tårta till i helgen och den kommer snart...

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar