lördag 21 augusti 2010

En HÄST!

När jag får en förfrågan om jag kan göra en tårta åt någon blir jag alldeles lycklig i hela kroppen!

Men när man vispar och blandar och gräddar och delar och smetar ut tills man vänt upp och ner på hela köket, då börjar man fundera på varför man gör det över huvud taget. Men sen, när allt det kladdiga och kletiga försvunnit och man får börja med dekorationen då önskar jag att jag skulle få göra tårtor jämt!

Den senaste tårtan fick jag fria händer på, både med fyllningen och dekorationen. Visste bara att tjejen som skulle få den gillar hästar. Och en häst blev det!

Fyllde tårtan med hallonmousse (som blev delikat om jag får säga det själv), rårörda blåbär med citron och vanilj och vit chokladmousse i översta lagret. Och tillsist spacklade jag den med vaniljsmörkräm. Täckte och dekorerade den med sugarpaste.




Hästen är gjord i sockerpasta med chokladsmak. Färgade den med kakao.


Har två beställningar till nästa vecka också. Så det är mycket att se fram emot! Håll utkik efter bilder =) 

Ha det gott!

/Elin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar