lördag 23 juli 2011

Kärleken är evig...

...åtminstone för vissa =). Det är härligt när kärleken fortfarande är stark efter 50 år som gifta!

Blev ombedd att göra tårta till guldbröllopsparet Ingrid & Lars och det ville jag naturligtvis. Önskemålen var ganska klara och det skulle såklart vara guld guld guld på tårtorna. Inget annat kunde ju passat bättre!!


Guld, grönt och vitt var en bra kombination. Jag var lite orolig för att tårtorna skulle bli "för höstiga", men det tycker jag faktisk inte att de blev. 

Över 50 år av kärlek...


Guldbröllop Ingrid & Lars

Tyvärr hade jag lite otur och tappade &-tecknet på tårtan när jag skulle placera ut det och det gjorde dels att tecknet blev lite kladdigt med också att det blev en ganska ful fläck mitt där. Eftersom marsipanen blivit svettig ute i värmen blev det ganska illa och det gick heller inte att få bort färgen riktigt. Det är så tråkigt när det blir så och det grämer mig att jag var så klantig. Hann tyvärr inte göra om det för det hade blivit för knappt om tid...
Men på det stora hela är jag mycket nöjd med tårtorna.


Har börjat upptäcka hur fint det blir med sidenband runt kanten på tårtor. I det här fallet hittade jag ett guldband som var exakt samma färg som guldfärgen jag använt på blommorna. Det blev verkligen lyckat tycker jag. Och tack ock lov för dubbelhäftande tejp som gör det så enkelt att fästa banden!!  

Tårtan är fylld med hallonmousse, vaniljkräm och vispgrädde. Spacklad med mandelsmörkräm och täckt med marsipan.

Nu ska jag ut på cykeltur med min lilla mamma! 

/Elin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar