onsdag 6 juli 2011

Det hundrade inlägget...

Som överskriften säger, det här är mitt hundrade inlägg här på bloggen. Det betyder inte hundra tårtor, för jag har skrivit om en hel del annat också. Men idag gäller det tårta. Nämligen en Spidermantårta!

 
Jag vågade mig på att modellera en figur den här gången och jag tycker faktiskt att den blev himla bra. Huvudet är aningen överdimensionerat, men i övrigt är jag supernöjd. Innan har ju alla mina (fyra) Spidermantårtor varit likadana, platta med blå botten och en utskuren spindelman i rött. Så det är en lite annorlunda tårta den här gången. Min tanke var att han skulle sitta på något som liknade en balkong, men folk som sett tårtan säger att det ser ut som en keps. Men för mig är det en balkong och Spiderman sitter där och tar igen sig efter att ha räddat världen =)



Tårtan som är halvmåneformad och blir ca. 10 bitar, är fyllld med vit chokladfärskostkräm, färska jordgubbar och mjölkchokladmousse. Ljusa bottnar och vit chokladsmörkräm fanns också där i och runt om gråfärgad sugarpaste. Spiderman är gjord av sugarpaste och målad med svart penna med ätbart bläck. Spindelnäten är spritsade av kristyr. Spindlar, bokstäver och byggnader är sugarpaste.



Det är alltid skoj att pröva nåt nytt och jag hoppas kunna få utveckla den här designen någon gång i framtiden, för den var himla kul att göra! Det är härligt också när man känner att man själv gör framsteg när man vågar testa saker som känns knepigt. 

Nähe... dags att ta tag i städningen av huset... det är ju städväder idag, så det gäller att passa på. Med en bra ljudbok i öronen så blir det förhoppningsvis mycket gjort!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar