söndag 5 juni 2011

Noelias doptårta

En härlig och somrig doptårta såg dagens ljus (eller mörker, hur ni vill) natten till lördag. Jag var inte i säng förrän vid halv tre, trots att jag hade förberett nästan allt innan. Blommorna hade fått torka, bebisen var klar att läggas på tårtan och bokstäverna var klara sånär som på att de skulle borstas med lite pärlemorskimmer. Ändå tog det många timmar att få den klar. Blommorna var mycket sköra och det var många som hamnade i sophinken, men de allra flesta fick pryda tårtan och de räckte precis.




Jag som inte är någon älskare av färgen lila tycker faktiskt att den här tårtan är helt rätt i färg. Jag tycker att det är kul att det inte är det traditionella rosa som det näst intill alltid är på doptårtor till flickor. Visst är det jättefint med rosa, och den här tårtan hade säkert varit superfin även i rosa toner, men det är skoj med något som sticker ut lite extra. Vad tycker du?

I helgen som kommer ska jag göra en doptårta till en liten pojke, det har jag inte gjort förut, så det blir extra roligt. Den ska vara i två våningar och det ska vara blått, blått, blått! Och prickigt!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar