söndag 19 juni 2011

Kameratårta

Vår vän fotografen fyllde 40 år och firade detta med stor fest förra lördagen. Han önskade såklart en kameratårta och det ville jag självklart fixa. Behövde dock något att utgå från och bad att han skulle lämna kameran här så jag kunde ha den när jag gjorde tårtan. Han valde inte direkt det minsta objektivet i samlingen =)

Jag så det hela som en härlig utmaning och tycker själv det blev jäkligt bra. Och det flöt på ganska bra när jag gjorde den också, inga strörre kriser alltså.

Fyllningen fick jag fria händer med och jag valde jordgubbar, vit choklad och rabarber. Somrigt och gott =)






Lånade fotot nedan från fotgrafen himself, bara för att ni ska kunna jämföra tårtan med dess förlaga.

foto: Magnus Svensson

Vi var inbjudna till festen och det var kul att se allas reaktioner. Jag fick kilovis med beröm och sög i mig vartenda ord. Det var även en mycket trevlig fest med massa god mat och härliga gäster!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar