onsdag 23 mars 2011

Snabb som Blixten?

Snabb som Blixten McQueen kanske man ska säga...?
Nej, det man inte säga att jag varit, åtminstone inte med att lägga upp bilderna på den tårta jag gjorde till Filip och Wilma den 13 mars. Filip önskade sig en Blixten McQueentårta och jag lade ner min själ i att ordna en sådan till honom. Storasyster får vänta ett litet tag på sin tårta, men fick ha sitt namn med på tårtan i alla fall.

Se upp för här kommer han... självaste Blixten McQueeeeeeen!





Det här är min andra Blixtentårta. Det är, även om det är sjukt myckter smådetaljer på dom, väldigt kul att göra Blixtentårtor. Jag har blivit så mycket bättre på gasnka kort tid på att göra 3D-tårtor. Jag hoppas det blir fler sådana framöver =)

Just den här tårtan var fylld med min specialfyllning och tillika favoritfyllnig, nämligen vit chokladkräm (som jag även spacklade tårtan med), mosade hallon och mango/passionsfruktmousse. Tårtan är täckt och dekorerad med sugarpaste. 

Jag har inte hört om Filip gillade sin tårta, men jag hoppas i allafall att både han och syrran (och övriga gäster på kalaset) gjorde det.

Godkväll!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar