tisdag 8 mars 2011

En bortglömd en.

När jag lagt upp alla tårtorna häromdagen hade jag en känsla av att det var en för lite. Mycket riktigt var det så, men då kunde jag bara inte komma på vilken det var! Det blir tyvärr lätt så när det är många tårtor och de är fotade med olika kameror. Men här är den i alla fall. Daniels Barbapapatårta!




Jag råkade sätta halsband på två av barbaflikorna fast det bara är den ena som har det, men i övrigt är jag himla nöjd med den. Den här tårtan skulle vara laktosfri och vara fylld med mörk choklaskräm, mörk chokladmousse och mosade hallon på ljusa bottnar. Så blev det också och den är spacklad med mörk chokladkräm och täckt med sugarpaste. Barbafamiljen och kulorna runt om är gjord en blandning av sockerpasta(sp) och modelleringspasta (mp).. Bokstäverna gjorda av mp.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar