söndag 6 mars 2011

Nervös? Ja!

Blev ite nervös inför ett tårtprojekt som jag lovade att fixa till en granne... två tårtor på en gång och dessutom en 3D-tårta! Det är lite trixigt och pilligt att få till en sådan och det är lite lurigt med proportionerna och sådär, så lite fanns en rejäl rädsla för att misslyckas! Lyckligtvis gjorde jag inte det!

Det som var önskemålet för de två skapelserna var dels en motorcross och dels en Blixten McQueen(i 3D alltså). Den sistnämda är jag väl informerad om vem det är för Rs fyraårige brorson är ett enormt fan av just Blixten. Han finns med på nästan allt!! Däremot är jag inte riktigt lika insatt i hur en motorcross ser ut. Jag tackar återigen det kära Google för all hjälp! Fick till två ganska snitsiga tårtor och jag hoppas att de även smakade gott! Fyllningen var samma som i Linnéas Hello Kitty.

Här kommer dom...










Blixten har en ganska krånglig logga på motorhuven och så även på vingen bak. Jag förenklade dessa genom att helt enkelt byta ut texterna till Max 2 år. Blev fint tycker jag och jag hoppas att även beställaren tyckte o det, för där tog jag ett helt eget beslut, eftersom vi inte diskuterat eventuell text över huvud taget. 

Men tårtor på G, häng med!!

/Elin



2 kommentarer: