fredag 6 april 2012

Wall.e

Ibland får man verkligen testa sina gränser inom det här med tårtdekoreing och sockerkonst... Att få ett uppdrag som man på förhand tvivlar på om man ska klara av och sedan ro det i land är dock en otroligt härlig känsla. Så var det när jag lovade att göra en dekoration till fyraårige Daniels kalastårta.




Jag hade en hel del trubbel med att få ihop alla delarna och när det var dags att sätta dit "huvudet" var jag nära till tårar. Det blev antingen för litet eller för stort och så fort jag vände ryggen till så ramlade det av. Det gick inte att göra "huvudet" så detaljrikt som det egentligen ska vara, för det var när jag skulle sätta smådetaljerna det som det började bråka med mig. Så det fick bli en förenklad (och något oproportionerlig) version med en stödjande klutt sp på baksidan. Det blev inte tipptopp, men det bästa jag kunde åstadkomma i all fall. 

Jag lovade också att göra en skylt med Daniels namn och nyligen uppfyllda ålder. Valde att göra det med Wall.e-typsnittet och det blev jag jättenöjd med!


Och även Daniel var nöjd med sin tårtdekoration och jag har hört att han sparat den som minne  =). Jag var noga med att tala om att den inte fick ätas, då det är mycket stödmaterial, i form utan sugrör, som döljer sig inuti den lilla robotkroppen.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar