fredag 6 april 2012

Snabbdekorerad tårta

Kusin Märta, som för övrigt är den person som jag bakat flest tårtor till under de två åren jag hållit på med tårtdekorering, ville bjuda sitt kompisgäng på tårta när hon fyllde år för ett tag sedan. Såklart ställde jag upp på det, men med ett litet förbehåll om att jag inte hann med att göra nåt så värst avancerat. Märta sa då att utseesndet inte spelade så stor roll eftersom det bara var grabbar som skulle äta tårta. "- Dom ser inte det ändå, dom är bara ute efter smaken" hävdade hon. Sagt och gjort...

Det fick bli limefärgade strösselpärlor, lite serpentiner, siffran 21 och matchande kantband som fick pryda den hastiga skapelsen..

Fyllningen bestod av passionsfruktsmousse och vit chokladmousse med hackad daim på ljusa bottnar som penslats med passionsfruktsjuice. Tårtan är spacklad med vit choklad- och passionsfruktssmörkräm och täckt med sugarpaste. Och jag fick betyg MVG +++++ för den och det tackar jag för =)

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar