tisdag 1 november 2011

Skepp och hoj

MEN HERREGUD så fyndligt det blev! =)

I helgen som gick knåpade jag ihop denna skapelse till en seglare. Seglaren kör även mc så det blev en liten touch av hoj på tårtna också. det blev i form av Harley Davidson-loggor på seglen.
Jag fick själv välja mellan att göra en mc-tårta eller en segelbåtstårta. Jag valde segelbåtstårtan av den enkla anledningen att jag inte tror att jag skulle lyckas få till en snygg modellerad mc. En segelbåt däremot kändes enklare så det fick det bli.




 Jag gjorde små gröna öar av sugarpaste och dekorerade dem emd stenar och sand. Ett par farledsmärken fick också vara med. Sist men inte minst fick det bli vågiga vågor runt kanten. Båten är en Smaragd som heter 216 Karat och det är det som är skrivet på sidorna på båten.

Passionsfruktsmousse, jordgubbar och vit chokladfärskostkräm står för innehållet och hela härligheten är täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste och modellingpaste. Vågorna är gjorda av kristyr som sedan borstats med mörkblå och silverfärgad pulverfärg. Sanden är ljust muscovadsocker.  
Seglen är, på grund av tidsbrist, gjorda av papper.


Jag har ett spännande och roligt tårtprojekt framför mig nu. Närmare bestämt i helgen som kommer. Det kommer bli en skapelse med mycket färg och förhoppningsvis många roliga detaljer =). Jag ser verkligen fram emot att få sätta igång med den och kan knappt vänta!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar