tisdag 1 november 2011

Macroner

Man ska inte vara stressad när man gör macroner har jag bittert fått erfara - skyndade ihop de här små rosa sakerna när jag skulle hem till en kompis häromsistens. De blev goda, men långt ifrån snygga. Jag gjorde rosa och lila och de rosa blev väl ganska okej, men de lila var inte ens värda att ta kort på =). Men, man lär sig av sina misstag heter det ju så man får väl försöka se det positivt ändå!

Jag försökte piffa till bilderna lite genom att lägga macronerna på en bit fint papper, men det var även det ett misstag... det gjorde att macronerna fick en ganska slurgig färg. Men jag har vittnen på att de var vackert ljusrosa i verkligheten =)



Dessa små godingar är nog dom godaste jag gjort hittills tror jag. Smörkrämen som jag fyllde dem med smakade jordgubbar och passionsfrukt. Eftersom själva kakorna är ordentligt söta behöver man "friska upp" det hela med en lite syrligare fyllning tycker jag, då blir det extra gott.

Fler försök med macronbakning kommer framöver!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar