tisdag 1 november 2011

En hel massa Macroner

Svärmor fyllde jämna år i söndags och jag for dit för att uppvakta... min kära sambo jobbade så jag fick åka själv. Det gjorde egentligen inget (fast det var såklart synd att han inte kunde vara med)  för det blev en mycket trevlig eftermiddag fylld med både skratt och även några tårar.

Skriver ett extra, aningen försenat, grattis till dig här också Gunvor!

I år blev det inte någon tårta till svärmor (hon fick en förra året och får nöja sig med den än så länge =) ). Hon blev dock inte utan bakverk! Eftersom jag snöat in på att göra macroner och hon varit sugen på att smaka såna fick det bli ett gäng till henne i present.

Det blev en himla massa smaker och färger (passade mycket bra för svärmor är en mycket färgstark person). Hela sju olika macroner fick jag till! Det tog hela förmiddagen och jag trodde aldrig att jag skulle bli klar, men tillslut kom jag i mål! Och min present blev väldigt uppskattad!

Man kan exponera macroner på många olika vis... jag provade så här...

...med några här och där...

...och alla i en hög...

... och sen såhär fint och sofistikerat organiserade...

Som sagt smakar alla olika...

 Apelsin Hallon Fläder/lime Lakrits
 Choklad Kokos Passionsfrukt

Min favorit av dessa blev dom Kokossmak, så såna blir det fler gånger. Tycker att det blev väldigt fin färg på dem också. Jag var orolig för att de skulle bli för tråkiga... Jag har hade nämligen inte i någon färg i dem, varken i bottnarna eller i krämen, så de blev förvånansvärt snygga =).

Mer macroner åt folket!
(mitt nya motto =)
/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar