lördag 1 januari 2011

Julgodis

Innan jul började jag göra en hel massa olika julgodis som jag tänkte ge mina arbetskamrater + vår budkörare i julklapp. Hade inte tänkt göra så många sorter, men det var så himla kul, så det blev hela 18 olika sorter! Alla blev lyckade från första början, men det var en som inte kunde göras i förväg märkte jag (den franska nougaten). Den måste tydligen serveras nygjord. När jag skulle packa in den i och lägga i den i presentlådorna var jag ju bara tvungen att smaka en. Och det var en himla tur att jag gjorder det! Den hade torkat (fast jag hade haft den i kylskåpet. Fast det kanske var det som var felet?) Hur som helst blev den som mjöl i munnen, blä. Men när den var precis nygjord var den jättegod!

Här kommer alla  godsaker...



1.      Ingefärskola
2.      Chokladkola
3.      Kardemummakola
4.      Citron/limekola
5.      Vit chokladtryffel
6.      Mintchokladtryffel
7.      Mörk chokladtryffel
8.      Marsipan- och nougattäckt hel mandel med vitt chokladöverdrag
9.      Fransk nougat
10.   Ischoklad med hjärtan av vit eller mörk choklad
11.   Rocky road
12.   Marsipangris
13.   Pralin med ljus och mörk choklad, fylld med nougat och en hel mandel
14.   Pralin  med mörk, ljus, vit och röd choklad
15.   Rött chokladhjärta med minimarshmallows
16.   Pralin med vit och röd choklad, fylld med chokladkola
17.   Pralin med mörk och röd choklad, fylld med marsipan


Julklappen verkar ha varit uppskattad också och det är ju extra roligt!
/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar