måndag 3 januari 2011

En kotårta till

Min kära söta kusin Märta jobbar på en gård på Öland och ville bjuda gårdens ägare på tårta. Jag hade allt blivit bra sur om hon köpt den på nåt bageri. Lyckligtvis gjorde hon inte det och vi förblev vänner och släktfejden uteblev.

Önskemålet var självklart att en kossa skulle finnas med (Jag gjorde en Ko-tårta till Mästas student i maj 2010, inspirationenen kom nog från den) och att gårdens logga (Trosnäs mjölk) skulle vara med. I övrigt fick jag fria händer.


Tårtan är fylld med jordgubbsmousse och vaniljmousse på chokladbottnar. Den är spackald med chokladsmörkräm och täckt med sugarpaste. Kossan och staketet är i sugarpaste och gräset är spritsat i kristyr.

Här kommer loggan (som jag scannat av från en T-shirt) bara för att ni ska få se hur lik den är. Är mäkta stolt över den! =)




/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar