tisdag 18 januari 2011

Som tack för hjälpen

Gjorde en tårta lite på impuls idag. Eller, jag började igår egentligen, men det var helt och hållet på impuls. Som vi alla vet är det nu äntligen dags för att börja med köket.. och för att det ska gå att börja måste man ha köksdelarna hemma i huset, och det var tänkt att dom skulle levererats idag, tisdag, men det gjordes inte. Vet inte varför, men imorgon har dom nu sagt att det ska komma!!
För att det över huvud taget skulle gå att komma fram med lastbil till vårt grindhål var det tvunget att få bort snövallen som låg vid vägkanten. R slängde en blick på den och konstaterade att det skulle ta ett halvår ungefär att skotta bort den för hand nu när det har töat ett tag och snön är svintung. Alltså inget alternativ att handskotta. Vad göra?
Jo, han ringde till Mönsterås fixarföretag nummer 1 och dom kom och körde bort vallen på ett kick. Samma dag som vi ringde. Det kallar jag service!
Och folk som hjälper oss belönar vi gärna och allra helst med tårta såklart! Och tårta blev det. Impulstårta!

Mörk chokladmousse och hallonmousse på ljusa bottnar fick bli fyllningen. Spacklade med chokladsmörkräm och täckte den med marsipan (sockerpastan var slut, därav marsipan).

Ett sånt här vrålåk kom och tog bort hela vår stenhårda snövall! Tackar tackar...

Och så här fin blev tårtan.



nu råkade det ju vara så att det var en traktorgrävare som tog bort snön och jag gjorde en vanlig traktor (det påpekade min käre R) inte för att jag fattar vad som är skillnaden, men ändå... bara så han blir nöjd!

Som kantdekoration har jag skurit ut grönt gräs. Som tårtunderlägg klippte jag ut en bit kartong och klädde med presentpapper. Blev mycket bra då gräset blev i precis samma färg. Lyckat, eller hur =)

Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar