lördag 11 december 2010

När Kungen kom till Kuggås!

Häromdagen sot jag åter på plats i mitt tårtkök! Den här gången var det en Kungen-tårta som skulle knåpas ihop. Det var inte helt lätt kan jag säga! Jag hade planerat att göra tårtan formad som Kungen (alltså Kungen från filmen Cars), men det gick inte, så jag började om och tänkte att jag modellerar väl en Kung då. Men det gick inte heller, det blev allt annat än likt. Det fick bli en "platt" tårta istället. Den blev inte 100% lik, och det retade mig lite, vill ju att alla tårtor ska vara perfekta! Men efter några panikslagna samtal (och MMS) med mor och syster insåg jag att tårtan var jättefin och att den lilla killen som skulle få den säkert skulle bli jättenöjd! Och det har jag hört på omvägar att han verkade ha blivit.
Han skulle för övrigt sluta med napp och fick önska sig vad som helst som belöning. Och han önskade sig en tårta! Såna ungar gillar jag! =)

Kungen är den turkosa bilen på bilden nedan...

Bilden har jag hämtat här: http://thepurplejournal.wordpress.com/2008/09/11/when-i-was-much-younger/



Och så här blev tårtan...


Och som kantdekoration gjorde jag en rally-väg =)





Nästa vecka är det dags för nya projekt. Mer om det senare!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar