söndag 24 oktober 2010

Prinsesscupcakes

För ett par helger sedan bakade jag en tårta till en beställning. Önskemålet var prinsesstårta och så blev det också. Jag har inte riktigt lärt mig ännu att beräkna hur mycket fyllniing det går åt till en tårta så det blir närta alltid över av endera fyllningen. Denna gången var det vailjkrämen som det blev över av. Och eftersom det bär mig emot att slänga något som man lagt ner en hel del tid på att laga till, så fick jag hitta på något att använda krämen till. det blev prinsesscupcakes. Små söta rosa skapelser med krämigt inre av vaniljkräm och hallon och en klick vispgrädde ovanpå. Täckte över grädden med knallrosa marsipan och dekorerade med en liten grön blomma för att matcha de gröna, prickiga muffinsformarna.
När allt var klart körde jag iväg med nästa alla sötnosarna till min mor, så hon kunde ta med dem till sitt jobb dagen efter. Blev en uppskattad överraskning!
Eftersom jag vet att några av hennes jobbarkompisar är allergiska mot mandel fick några bli täckta med sugarpaste istället. De godingarna fick bli gula så man kunde se skullnad på dem. Finurligt, eller  hur =)


Här är lite bilder på de små läckerbitarna


Tyvärr blev bilderna lite suddiga...



/ Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar