lördag 9 oktober 2010

Bilar och flaggor

Nu är det ett tag sen jag bloggade. Lite tråkigt, men, jag har inte haft några tårtprojekt att blogga om på ett tag. Senast jag gjorde en tårta var förra helgen. Då blev det en härlig biltårta till en ettårig pojke och hans pappa. Vanligvis brukar jag vara rätt snabb med att lägga upp bilder på nya alster, men så blev det inte denna gång. Det beror nog mest på tidsbrist, men även på att när jag har varit hemma och hat tid att blogga så har inte kameran varit hemma (kameran tillhör R och råkar hänga ihop med hans mobil)och där i fanns alla bilder. Så nu har vi rett ut det.

Till tårtan då. Som sagt, en liten pojke fyllde ett år och hans pappa fyllde 32 år och de skulle firas med tårta! Pojkens mamma (för övrigt en gammal kompis som jag inte sett på 100 år och som det var mycket trevligt att träffa igen) önskade en tårta med bilar på, för pojken gillar bilar. Mamman är svenska och pappan holländare, så jag tyckte det kunde vara kul att få med det på tårtan och eftersom pappan också fyllde år passade det ju extra bra. Blev alltså en svensk flagga och en holländsk flagga. Tack gode gud för Google, för jag trodde i min enfald att Hollands flagga bestod av helt andra färger än vad den i själva verket gjorde (Har tittat på fotboll någon enstaka gång, trots totalt ointresse, och Holland spelar ju i orange och svarta dräkter). Men nu vet jag för all framtid att Hollands flagga är röd vit och blå.


Mycket färg ska det vara till små pojkar tycker jag, så det blev en röd, en gul och en blå bil.
 Måste säga att jag faktiskt är hilma nöjd med den här tårtan, har ju trots allt inte modellerat så mycket ännu. Men det är fantastiskt roligt!



Det kommer fler tårtor strax... häng med!

/Elin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar