söndag 17 oktober 2010

Abstinens och minusgrader...

Igår bakade jag kladdkaka, för vi (mamma. pappa och storasyster) skulle till Farmor och hjälpa till att packa ner hennes tillhörigheter i kartonger (hon ska få renoverat). Man måste ju fika lite mitt i allt packande! Tyvärr hade jag inne den i ungnen lite för länge, för den var inte alls så kladdig som kladdkaka ska vara enligt min mening. För visso är allt med choklad jättegott, men en torr kladdkaka är ingen vidare kladdkaka. Men situationen räddades av den fantastiska hallon/apelsin-såsen som jag gjorde till. Och yoghurt-grädde är inte heller fel. Slutet gott, allting gott. Och Farmor blev packad =)

Nu är det en vecka sedan jag gjorde tårta senast. På sistone har jag gjort tårta nästan varje helg, så det känns lite konstigt att "slippa" den här helgen. Man kanske skulle ta och baka sig en egen liten tårta så inte abstinensen sätter in för hårt. Inte för att det är så kul att äta tårta totally alone, tårtor ska ju delas och ätas av många!! Får väl räfsa löv eller nåt istället för att baka =/

Räfsa löv, ja. Det gjorde R på vår bilplats igår. Innan fick man vada fram med löv upp till knäna. Fint blev det! Men sen i natt slog det till och blev ett gäng minusgrader och nu har resten av löven på trädet som han räfsade under, ramlat ner. Påatt igen!

Dags för frukost nu och efter det promenad med den stora, lilla hunden. Tre varv halsduk om halsen, vinterjacka och sen hatten på, så är man rustad för det! Hösten är härlig!

Glad söndag!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar