torsdag 23 september 2010

En helt annan sak...

Inga tårtor idag... bara sol och salta bad =)

Nu är det länge sen jag uppdaterade här.. men det har sina skäl. Dels har jag inte bakat något på ett bra tag nu och dels för att jag har varit bortrest. Har haft en underbart härlig, varm och solig vecka med goa människor (mina medresenärer alltså) i Tunisien. Det har knappt varit ett ett moln på himlen på hela veckan så vi har kunnat sola och bada mycket.
Vi testade denna gång All Inclusive... vilkket var både bra och dåligt. Bra för att man hade betalat det mesta i förväg (bara lite fickpengar till shopping behövdes) men dåligt för att det blev lite enformigt i längden. Saknade lite det där mysiga med att springa ner på morgonen, rufsig i håret och med sömn i ögonen, för att köpa pinfärskt bröd och goda juicer till frukosten. Nu fick vi gå till en stor frukostbuffé och äta istället. Det fanns allt man kunde önska sig, men den rätta känlan saknades. Eller är det jag som är lite petig...? men så kände jag. =/
Det var natirligtvis inte bara frukostbuffé man fick gå till och äta, utan även lunchbuffé, pannkaks- och donut-fika, middagsbuffé, snacksbuffé och en hel massa annat. Fria drinkar och så var det också. Mycket lyxigt må jag säga. Men, jag saknade att få "gå ut och äta" på kvällarna. Allt fanns på ett ställe och även fast det var olika rätter varje dag/kväll så blev det lite enformigt ändå.
Nej, nu ska gnällfia sluta gnälla. Veckan har varit fantstisk och jag är supernöjd med resan! Men frågar ni om jag skulle vilja åka till Tunisien igen så är mitt svar NEJ. I det stora hela är jag som sagt nöjd, standen var underbar, vattnet turkosblått och hotellet fint, men jag är lite skeptisk till kulturen i ett arabland. Jag hoppas på att få åka till Grekland nästa gång.

Nu är det nog bäst att packa upp lite och sen ta det lugnt resten av kvällen. Sov bara knappt tre timmar i natt, för vårt flyg avick 05.30 och transferbussen skulle hämta upp oss 02.50. Den kom dock inte förrän 03.30 men då var man ju redan pigg och vaken (eller kanske inte). Man blir trött av att ha semester =)

På det här hotellet bodde vi. Det heter Riadh Palms och ligger i Sousse i Tunisien. 



Poolen och stranden, Rätt nice, eller hur?

Bilderna har jag hämtat på http://www.hotels.com/

/Elin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar