måndag 26 december 2011

Caketopper

Ibland räcker tiden inte riktigt till och man måste göra någon besviken. Jag avskyr att behöva göra någon besviken och så alldeles särskillt en treåring som önskar sig en tårta med kor och en traktor på. Jag fick frågan av Elis mamma om jag kunde förverkliga hans önskan om en sådan tårta, men jag var tvungen att säga nej för jag skulle vara bortrest när kalaset skulle vara. Jag än annars en expert på att "köra ihop det" för mig och lova mer än jag egentligen har tid med, men den här gången tog jag mitt förnuft till fånga och tackade alltså nej till uppdraget. Men sen var det ju det där med att göra någon besviken...

Jag är kompis med Elis mammas kusin och vi hade bestämt att ses för att kolla på film och snacka skit ett par dagar innan Elis kalas... vi brukar snacka mer skit än kolla på filmen vi oftast hyrt (så man får i värsta fall hyra om den själv sen för att man missat så mycket =), och då kom jag på den briljanta idén om att istället för att hyra en film som vi ändå snackar oss igenom så kunde vi tillverka en caketopper till Elis tårta. Min kompis är, precis som jag, konstnärligt lagd och hon tyckte att idén var jättebra. Så hon sa till Elis mamma att köpa odekorerade tårtor på det lokala konditoriet och att vi sen skulle fixa dekorationen. Allt ordnade sig till det bästa och ingen liten treåring behövde bli besviken den gången =)

Elis fick en Tågtårta till sitt tvåårskalas förra året och den blev uppskattad har jag fått höra =). Treårstårtan gjorde även den succé (trots att det inte var jag som bakat den  =D )

Vi slog våra kloka huvuden ihop min vän Mahlin och jag och fick, efter många glada skratt och mycket pratande, ihop denna vackra kreation..


Mahlin fick den stora äran att göra traktorn! Den blev kanonfin tycker jag och jag hade inte kunnat göra den bättre själv. Hon gjorde bokstäverna och blommorna också, medan jag själv knåpade ihop kossorna och höbalarna.  




Som sagt, vi hade himla roligt när vi pysslade med den här toppern och för mig som alltid jobbar ensam i köket, var det väldligt trevligt med lite sällskap! =)

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar