onsdag 23 februari 2011

En Chevrolet 57-a

I helgen som gick hade jag ett rejält knepigt projekt. Jag har slitit mitt hår och svurit rätt många gånger, men tillslut fick jag ordning på problemen och hela historien slutade ganska bra.
En vän till mina föräldrar (hon är väl min vän med hoppas jag, men men) önskade att jag skulle göra en biltårta. Det skulle vara en Chevrolet från 55, 56 eller 57. Jag fick välja. Jag googlade på Chevrolet 57 och fick upp många fina bilar =). Jag valde att göra en röd med vitt tak. Det var mycket pill och knicks innan jag fick till den, och ändrade om lite ett par gånger. Först var mittdelen för stor, sen var vingarna för stora och sen en hel massa andra saker. Men tillslut fick jag till det och det blev faktiskt en riktigt snygg bil. Tyvärr blev bilderna inte dom bästa (använde min mobilkamera) så dom ger inte bilen någon rättvisa. men här är den i allafall... min första Chevrolet 57-a!

Håll till godo




Det blev lite skavanker här och där, men på det stora hela är jag mycket nöjd!

Tårtan var fylld med vit chokladmousse, hallon och limemousse på ljusa bottnar. Spaclad med limesmörkräm och täckt och dekorerad med sugarpaste. Målad med ätbar silverfärg och lite ätbar guldfärg.

Nu är det dags för nya äventyr i tårtornas värld... ikväll blir det Hello Kitty (igen!) för hela slanten och imorgon blir det Barbapapa! Underbart!!

Glad onsdag!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar