tisdag 14 augusti 2012

Rockabilly

I juni fick jag äran att göra en caketopper till en bröllopstårta. Brudparet Sofie och Martin hade Rockabilly-tema på sitt bröllop och de undrade om jag ville göra deras bröllopstårtor. Helst av allt hade jag velat göra det, men eftersom jag inte hade möjlighet att göra det fick det bli en caketopper istället. Sofie bakade tårtorna själv och denna fräsiga topper fick pryda en av dem.



Detta är mitt livs första modellerade brudpar, och jag måste säga att jag är sjukt nöjd med resultatet. Det var fantastiskt roligt att knåpa på dessa små figurer och roligt också att få jobba med ett speciellt tema i åtanke. Jag är inte helt hemma inom just Rockabilly-temat, så det underlättade verkligen att jag hade lite bilder på brudparets kläder och frisyrer att kika på under skapandeprocessen =)

Grattis Sofie & Martin till giftermålet!

/Elin 

7 kommentarer:

  1. Som vanligt, du är superduktig! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Elin,
    Jag har nominerat dig och din fina blogg till Dragon's Loyalty Award, ett bloggpris. Om du är nyfiken och kanske vill anta utmaningen, så finns reglerna här: http://tuscasblogg.wordpress.com/2014/04/15/dragons-loyalty-award/

    Vänliga hälsningar

    Jessica

    SvaraRadera